9000170014 |
Qui-Bot: Innovar el currículum amb robots que reprodueixen experiments químics |
2021-2022 |
Taller. Secundària en general |
|
|
|
9/6/2022 - 13/6/2022 (5 hores) de 16:30h a 19:30h |
|
Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM) |
|
Av. de les Bases de Manresa, 7-11 (Manresa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ICE de la Universitat Politècnica de Catalunya
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En el marc del projecte FECYT Repte Qui-Bot H2O: Integració curricular del pensament computacional, per mitjà de robòtica educativa aplicada a l’experimentació química, es realitza aquest taller per presentar els robots que realitzen experimentació química i que són fàcilment aplicables en els centres educatius. El projecte proporciona addicionalment el software que permet introduir la programació informàtica en nens i nenes de manera lúdica. Per implantar el projecte no són necessaris coneixements previs de robòtica. Es donen les bases per tal que pugui adaptar-se al centre educatiu en concret. Addicionalment, es proporcionen les activitats que permeten aplicar conceptes bàsics d’experimentació química, i integrar-se de manera directa en el currículum educatiu.
Període d’inscripció del 06-05-22 al 31-05-22.
Metodologia:
● Els participants podran seguir el muntatge dels robots i l’execució del programari vinculat
● Els participants posaran en marxa el programari Qui-Bot amb les diferents activitats proposades
● Els participants visualitzaran les experiències i els resultats de les experiències d’explotació prèvies
● Els participants debatran sobre el pensament computacional i la robòtica social amb la finalitat d’atreure més vocacions STEAM, sobretot en noies.
● Els participants compartiran el potencial projecte a desenvolupar en el seu centre educatiu
Pla de treball:
1 sessió presencial 9 de Juny de 16:30 a 19:30h a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa
1 sessió presencial 13 de Juny de 17:00 a 19:00h a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa
|
| |
Objectius |
Incorporació de noves metodologies docents innovadores que facilitin la tasca docent
Integració del pensament computacional a l’aula de manera lúdica i mitjançant robots que realitzen experiments químics
Debatre sobre la robòtica social i el despertar vocacions STEAM, sobretot en nenes i noies
Humanització i socialització de la tecnologia a l’aula
Anàlisi d’aspectes ètics en la robòtica
|
| |
Continguts |
Les eines de construcció del robot. Tipologia de sensors i actuadors
El programari de comandament i programació a temps real del robot, i els detalls de la implementació per a la seva adaptació
Activitats preprogramades d’aplicació a l’aula. Creació de noves activitats i projectes
Debat sobre la necessitat de fomentar el pensament computacional com a eina a integrar al currículum
Exemples d’aplicació de la robòtica en la societat
Presentació de les jornades on s’ha dut a terme el Projecte Qui-Bot H2O amb la participació de 100 nens i nenes de tot Catalunya, amb diversos formats
La inscripció al curs donarà accés lliure i gratuït a les eines de maquinari i programari per replicar les activitats a l’aula
|
| |
Observacions |
informació detallada
|
| |
Formador/a |
Marta Tarrés, Toni Dorado i Jordi Vives, professors Dept. d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC
|
| |
Avaluació |
Aprofitament de les sessions presencials.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les sessions presencials.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària, secundària en general, matemàtiques, tecnologia i ciències experimentals.
|
| |
E-mail |
jordi.bofill-puig@upc.edu
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
09/06/2022 |
1630 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
13/06/2022 |
1700 |
1900 |
|
| |